Parcoursic en action

Appels
• Appels à communication
• Appels à contribution

Publications
• Les revues
• Les ouvrages
• Les outils bibliographiques

Rencontres
• Colloques et journées d’études
• Séminaires
• Autres rencontres

Animation du champ
• Vie associative
• Annonces de soutenances
• Débats sur l’université et la recherche
• Les SIC à l’international

Emplois et financement
• Financements de thèse
• Vacations et charges de cours
• Ater
• Post-docs
• Prix et aides diverses
• Emplois hors université
• Devenir enseignant-chercheur
• L’insertion professionnelle des docteurs

29 septembre 2008

New Media & Society, August 2008 ; Vol. 10, No. 4

Media use and relational closeness in long-term friendships : interpreting patterns of multimodality Andrew M. Ledbetter New Media Society 2008 ;10 547-564 http://nms.sagepub.com/cgi/content/abstract/10/4/547

Mediating commons : rural Greece Taso G. Lagos

Free lunch ? Cameroon’s diaspora and online news publishing Lilian N. Ndangam

The rhetorics and myths of anti-piracy campaigns : criminalization, moral pedagogy and capitalist property relations in the classroom Majid Yar

Cooptation and cooperation : institutional exemplars of democratic internet technology Victor W. Pickard

From the air to the ground : the internet in the 2004 US presidential campaign Cristian Vaccari

Book Review : Fernando Bermejo, The Internet Audience. Constitution and Measurement. New York : Peter Lang Publishing, 2007. x + 262 pp. ISBN 978—0—8204—7932— 3, $32.95 (pbk) Kim Christian Schrøder

Book Review : Tarleton Gillespie, Wired Shut : Copyright and the Shape of Digital Culture. Cambridge, MA : MIT Press, 2007. viii + 395 pp. ISBN 0—262—07282—3, $29.95 (cloth) Eric Harvey

Book Review : Cecilia Friend and Jane B. Singer, Online Journalism Ethics : Traditions and Transitions. Armonk, NY. M.E. Sharpe, 2007. xi + 245 pp. ISBN 978—0—7656—1574— 9, $28.95 (pbk) Lucy Atkinson

Book Review : Andrew Keen, The Cult of the Amateur : How Today’s Internet Is Killing Our Culture and Assaulting Our Economy. London and Boston, MA : Currency/Doubleday, 2007. 228 pp. ISBN 0—3855—2080—8, $22.95 (pbk) Atara Frenkel-Faran

Book Review : James Lull, Culture-on-Demand : Communication in a Crisis World. Malden, MA : Blackwell, 2007. xxiv + 222 pp. ISBN 1—4051—6065—9, $24.95 (pbk) Jesper Falkheimer

© Parcoursic. Equipe : Camille Laville, Laurence Leveneur, Aude Rouger. Site web : Aude Rouger. Site propulsé par Spip
Suivre la vie du site RSS 2.0 | Plan du site | Espace privé